Alternative Advertising - logo-exemple

Ce reprezintă fiecare dintre ele?

Mulți dintre noi suntem confuzi când vine vorba de logo, siglă, branding sau identitate vizuală. Acești termeni sunt înțeleși, de multe ori, ca fiind același lucru. Dar, de fapt, sunt lucruri complet diferite. Dacă ai de gând să îți deschizi o afacere sau ai deja una și ești la început de drum, este esențial să cunoști diferențele dintre acestea.

Cea mai bună modalitate de a înțelege aceste deosebiri, este să folosim o simplă analogie care să încorporeze atât logo-ul, cât și sigla, brandul sau identitatea vizuală.

Cel mai bun exemplu ești TU. Da! Tu, ca persoană.

În acest caz: 

Logo-ul este chipul tău;

Sigla poate să reprezinte inițialele numelui tău complet (ex. POP, în caz că te numești Popescu Ovidiu Cristi);

Identitatea vizuală sunt hainele pe care le porți, accesoriile sau felul în care îți aranjezi părul;

Brandul este personalitatea ta.

Cu siguranță ți-ai format o idee generală, dar hai să luăm acum fiecare termen separat.

1. Sigla

Sigla este pluralul latinescului siglumcare înseamnă inițială. Mai precis, sigla este o succesiune de iniţiale ale cuvintelor care alcătuiesc o denumire. De exemplu: CFR, BMW, SRI, UNICEF ș.a. sunt sigle.

Aceasta ajută la recunoaştere și memorare atunci când denumirea întreagă este prea lungă sau greu de reținut.

2. Logo

Logo-ul este un element grafic care poate îmbraca forma unei litere, unui text, unei imagini sau chiar unei combinații a tuturor acestor elemente. El este folosit pentru a identifica un brand, un produs, o organizație sau un eveniment.

Foarte mulți tineri antreprenori, aflați la început de drum, au impresia că alegerea unui logo pentru afacerea lor este o opțiune mai puțin importantă. Căută să amâne această decizie până când găsesc inspirația necesară. Unii chiar hotărăsc să pornească la drum fără unul.

Alții au impresia că logourile reprezintă un detaliu demn de luat în calcul doar pentru companiile mari. Evident, acest lucrunu este altceva decât o idee greșită.

Orice afacere, indiferent de dimensiunea sa, trebuie sa aibă un logo care să o definească. Pornind de la această premisă, în acest material, îți vom spune de ce este bine să-ți creezi propriul logo și care sunt aspectele de care trebuie sa ții cont atunci când faci acest lucru.

Alternative Advertising - example de logo-uri
Alternative Advertising – example de logo-uri

3. Identitatea vizuală

O identitate vizuală combină totalitatea elementelor și a materialelor grafice care reprezintă compania, asamblate după anumite guideline-uri. Acestea pot fi de la cărți de vizită, mape, pliante, coli cu antet, broșuri, plicuri, până la colantarea auto, spot tv sau promovare prin panouri stradale.

Toate acestea trebuie să respecte acele guideline-uri, ca brandul să rămână coerent, unitar ș să devină memorabil.

4. Brand

Un brand nu înseamnă să ai doar un logo, un slogan, câteva cărți de vizită și un produs pe piață. În realitate e mult mai mult de atât. Ca idee fundamentală, atunci când vorbim de un brand, ne referim mai mult la partea emoțională decât la cea fizică, rațională. E modul prin care compania se diferențiază de concurență.

Când vorbim de un brand, printre altele, luăm în calcul filozofia companiei, personalitatea acesteia, valorile, modul în care se poziționează. Toate acestea afectează gândurile și sentimentele pe care le are o persoană față de brand.

Ex: Brandul Apple transmite eleganță, inovație, statut social.
Ex: Brandul Apple transmite eleganță, inovație, statut social.

Diferența principală dintre brand și toți ceilalți termeni menționați este că logo-ul, sigla sau identitatea vizuală se pot realiza în câteva zile sau săptămâni, însă unui brand îi trebuie ani sau zeci de ani ca să poată fi construit.

Concluzii de memorat

Sigla = O succesiune de inițiale care alcătuiesc o denumire prea lungă pentru a fi memorată

Logo = Elementul grafic de identificare

Identitate vizuală = Totalitatea aspectelor vizuale care reprezintă compania

Brand = Felul în care te face să te simți când cumperi un produs

Dacă în viitor nu îți vei mai putea aminti ce înseamnă unul din acești termeni, adu-ți aminte analogia: Sigla – Nume scurt (porecla); Logo – Chip; Identitate vizuala – Vestimentație; Brand – Personalitate.

Ce trebuie să faci tu de fapt?

Ei bine, scopul tău este sa găsești un logo care să aibă conotații pozitive pentru businessul pe care încerci sa-l promovezi. Astfel, întreabă câteva persoane care este lucrul care le vine în minte atunci când văd pentru prima dată logo-ul tău.

În cazul în care răspunsul este ceva negativ, ca de exemplu faptul că logo-ul îi face să perceapă brandul tău drept unul slab, cea mai bună recomandare este să cauți altceva.

Primul lucru pe care trebuie să-l iei în calcul atunci când vine vorba de logo este stilul pe care acesta trebuie să-l aibă. Iar din acest punct de vedere, poți spune că ai de unde alege.

Draga cititorule, sperăm că informațiile din articolul nostru să-ți fie de folos. Așteptăm cu nerăbdare să ne spui care este povestea ta pentru a construi împreună manual tău de identitate vizuală.

Ne găsești în clădirea 30 Avenue Business Center. Dacă vrei poți să ne contactezi și prin formularul de contact.

Autor

Alternative Advertising

Suntem o agenție de publicitate fullservice și activăm din 2008 pe piața din România. Construim și adăugam valoare brandurilor prin soluții de comunicare integrate, cu influență asupra consumatorului.

Lasă un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile cu steluță (*) sunt obligatorii.