Panourile publicitare conduc la o conștientizare suplimentară a brandului
Proiectele creative folosite la realizarea diferitelor formate de panouri publicitare atrag atenția tuturor. Impactul este major. Alegerea locațiilor pentru panouri publicitare este pe traseul destinațiilor de cumpărături populare sau în zonele aglomerate din apropierea magazinului tău.
O campanie bazată pe panouri publicitare poate contribui la creșterea probabilității ca prospecții expuși la anunțuri să discute despre brandul tău cu prietenii și familia. De asemenea, maximizează șansa ”spectatorilor” de a căuta informații despre magazinul tău. Panourile publicitare sunt cel mai bun loc pentru a-ți face vizibilă marca pentru orice sezon.
Tipuri de panouri publicitare
Mesh
În limba engleza mesh înseamnă plasă. Primele mesh-uri au fost folosite ca protecție pentru șantierele din interiorul orașelor care vizau finisarea sau renovarea fațadelor clădirilor. Ulterior, locațiile de tip mesh au fost intens folosite în România, mai ales pe clădirile centrale.
Se folosește, de obicei, pentru campanii “memorabile”. Sunt formate mari, de peste 100 mp, situate în zone centrale. Este imposibil să nu le vezi. Sunt covârșitoare prin mărimea lor, iar mesajul este de neuitat.
Mesh-ul , alături de prisme, easy-change, cuburi, face parte din suporturile “large-format”. Aceste formate aduc grandoare brandurilor.
Panouri publicitare luminoase tip Bus shelter&Citylights
Panourile de tip bus shelter și citylight sunt panouri publicitare iluminate. Expunerea mizează pe traficul pietonal. Timpul de expunere pentru mesajul publicitar este de obicei îndelungat mai ales în zonele de așteptare (semafoare, treceri de pietoni, stații de autobuz).
Posterele din interior pot conține o grafică de detaliu deoarece oferă un timp de expunere foarte bun pentru persoanele care așteaptă autobuzul.
Aceste panouri sunt ideale pentru a comunica promoții, oferte speciale, lansări de produs sau evenimente care se adresează unui public larg de consumatori.
Backlit – panouri publicitare sub formă de casetă iluminată din interior
Caseta oferă două suprafețe ce permit montarea unor bannere PVC translucide, care pot fi imprimate digital.
În industria outdoor din România, termenul de BACKLIT este folosit atât pentru casetă (backlit/backlit-uri), cât și pentru materialul pe care este imprimat mesajul grafic (backlit banner).
Dimensiunile uzuale sunt de 3x2m, 4x3m, 6x3m sau dimensiuni speciale, în funcție de fiecare locație publicitară. Montajul unui backlit se poate face pe un picior de susținere sau se poate monta direct pe clădire. Iluminarea se face cu diferite formate de becuri/proiectoare LED.
Este cel mai folosit suport publicitar urban. Putem spune ca nu exista campanie outdoor de amploare, care sa nu aiba in media plan backlit-ul. . Se preteaza atat pentru campanii de scurta durata , cat si pentru retele permanente de expunere. Campaniile pe backlit-uri au avantajul ca sunt mai ieftine ca si pret de productie si decorare. Sunt ideale pentru creșterea notorietății unui brand și pentru prezentarea caracteristicilor unui produs.
Billboard și unipole – panouri publicitare situate în afara orașelor
Panourile tip billboard sau unipole sunt montate de-a lungul soselelor si sunt destinate in special traficului auto.
Formatul clasic pentru panoul billboard este de 6×3 m, iar pentru unipole este de 8X3 mp sau 8X4 mp. Decorarea se poate face cu blueback (afiș din hârtie), autocolant (folie autoadezivă), frontlit (banner PVC). Pot fi cu sau fară iluminare (frontala). Panourile decorabile cu blueback sunt prevăzute cu o ramă care ascunde marginile afișelor din hârtie.
Sunt printre panourile publicitare cu costurile cele mai mici. Se pretează pentru campanii de lungă durată. Mesajul se fixează dacă mai multe suporturi de acest gen sunt prezente de-a lungul unui drum circulat.
De exemplu, daca mergi de la Bacău la București, și pe acest traseu, în apropierea fiecărui oraș mai mare vei regăsi un billboard care reactualizează același mesaj publicitar, sigur vei fi convins sa accesezi această companie. Și daca găsești o oferta potrivită, atunci poate chiar vei deveni client.
Proiecte speciale
În această categorie intră toate formatele atipice, fie că sunt extensii pe panouri sau alte forme – cuburi, baloane, etc.
Ies în evidență, aducând un plus de vizibilitate mesajului publicitar promovat de către client. În aceasta categorie, se încadrează extensiile 2D ce se pot realiza în afara dimensiunilor panoului publicitar. Realizarea unei grafici 3D cu formate și culori speciale sau diverse alte display-uri inedite care pot fi afișate pe panourile publicitare sau în locații speciale.
Dincolo de interacţiunea cu consumatorii pe care brandurile reușesc să o aibă prin intermediul acestor panouri publicitare, oferă consumatorilor o altă perspectivă asupra publicității, dar și asupra imaginii orașului.
Recomandări
Pentru că avem o experiență vastă în acest domeniu, susținem că proiectele speciale sunt cele care creează cel mai mare impact pentru consumator.
Proiectele experimentale, inovative și moderne, care trezesc atenția clienților, sunt cele mai permisive atunci când vine vorba de a transmite un mesaj aparte către audiență.
Pe plan mondial, acestea au fost întotdeauna foarte bine primite, atât de publicul targetat și de agențiile de publicitate, care au astfel ocazia de a crea ceva unic, cat și de mass-media, care a comunicat în piață noile abordări ale publicității.