Alternative Advertising - grafica

Grafica? Este o artă! Graficianul? Este un artist! 

Când vine vorba de un grafician, înțelegerea nevoilor și dorințelor clientului ocupă un loc primordial.  Dar ce se întâmplă în momentul în care nici clientul nu știe ce vrea?

Pentru ca soluțiile vizuale create de grafician să fie în concordanță cu ceea ce vrei să transmiți, este necesar să “îți faci tema de acasă”. Este important să vii pregătit din anumite puncte de vedere, pentru ca astfel rezultatul final să fie cel pe care ți-l dorești.

 

Cine este graficianul?

 Este persoana la care apelezi când dorești să-ți îmbunătățești imaginea firmei tale, să te diferențiezi de concurență, și nu numai. Este benefic să apelezi la grafician când îți deschizi o firmă și ai nevoie de materiale publicitare care să atragă atenția. Este persoana care va ilustra și va materializa viziunea ta în ceea ce privește promovarea firmei, dar și a stabilirii elementelor de identificare a acesteia.

O identitate vizuală combină totalitatea elementelor și a materialelor grafice care reprezintă compania pornind de la cărți de vizită, mape, pliante, coli cu antet, broșuri, plicuri, până la colantări auto, spoturi TV sau promovare prin panouri stradale. Designul prinde contur nu numai în ceea ce privește designul corporativ, dar și cel de ambalare sau de semnalizare. 

Obiectul principal de lucru al graficianului? Computerul.

 

Ce face un grafician?

El creează și editează mesajul vizual în funcție de ce impact dorești să ai asupra potențialilor clienți. De asemenea, el este cel care prelucreză imagini îmbinând diverse culori, ilustrații, fotografii, animații sau a layout-urilor. Toate acestea pentru a găși cea mai eficientă soluție de a transmite mesajul tău. 

 

Ce să știi înainte să apelezi la un grafician?

Fie că ai deja o firmă și vrei să implementezi o campanie de promovare, fie că îți înființezi una și ai nevoie elemente de identificare, cum sunt logo-ul și marca, una dintre soluțiile salvatoare este apelarea la un grafician. Ce trebuie să știi înainte să mergi la el?

         Pune cromatica la punct!

Fii sigur pe culorile și fontul pe care dorești să le folosești în crearea campaniei tale sau în crearea logo-ului. Nuanțele folosite ocupă un loc foarte important când vine vorba de identitatea vizuală. Ele sunt cele care contribuie la atragerea atenției clienților potențiali și la întipărirea mărcii în mintea lor. În cazul în care folosești mai multe culori, ai grijă să existe o anumită armonie între ele. Un alt element definitoriu este reprezentat de font, care poate transmite despre firma ta, seriozitate sau nu, profesionalismt sau nu.

Gândește-te care vrei să fie prima impresie pe care oamenii o vor avea în momentul în care vor interacționa cu elementele tale de identificare. Nu uita să împărtășești aceste idei și graficianului.     

           Vino cu un model!

Se întâmplă de multe ori să alegem anumite caracteristici ale campaniei inspirați fiind de ceea ce vedem în jurul nostru. Idei care ne-au impresionat atât de mult încât se țin scai de noi și vor să fie puse în practică. Dacă ai un astfel de model, fă-i o poză și vino cu ea la grafician. Cu siguranță îi vei ușura munca, prin faptul că va știi concret ce îți dorești și va știi de unde să pornească.

            Vino cu măsurători!

Când știi dimensiunile, măcar cu aproximație, a obiectului pe care dorești să îl realizezi, nu ezita să i le transmiți și graficianului. Astfel, lui îi va fi mult mai ușor să își facă o idee despre ce are de făcut. De exemplu dacă dorești o casetă luminoasă și ai poze cu locația, cu atât mai bine. Graficianul va realiza o simulare grafică, prin care vei vedea exact cum va arăta caseta, înainte de a începe producția efectivă a acesteia.

           Ai răbdare! Și roagă-te să aibă și graficianul răbdare!

Dacă ai îndoieli cu privire la ceea ce vrei, cu siguranță graficianul te va ajuta în acest sens oferindu-ți  soluții. Însă nu uita că și el este un om și are o limită. Dacă vei sta pe capul lui spunându-i: “Un pic mai sus”, “Nu îmi place așa, un pic mai jos”, “Nu îmi place imaginea asta”, “Nu, clar nu îmi place”, cu siguranță nu va reacționa plăcut și nu va ieși nimic bun. Așadar, înarmează-te cu răbdare și fii sigur pe ceea ce vrei, iar dacă nu ești sigur fii deschis în privința soluțiilor pe care ți le va oferi graficianul!

 

Alternative Advertising - grafician
Alternative Advertising – graphic designer

 

Autor

Alternative Advertising

Lasă un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile cu steluță (*) sunt obligatorii.